Tiếng Anh Hướng dẫn cách làm dạng bài IELTS Writing Task 2 – Agree or Disagree chi tiết

Thảo luận trong 'Ngoại Ngữ' bắt đầu bởi nuhoangvantue, 8 Tháng một 2022.

  1. nuhoangvantue Nữ Hoàng Vạn Tuế

    Bài viết:
    169
    Hướng dẫn cách làm dạng bài IELTS Writing Task 2 – Agree or Disagree chi tiết

    Nguồn: Tổng hợp + Sưu tầm

    Dạng bài IELTS Writing Task 2 – Agree or Disagree

    Many things can influence the academic achievement and emotional growth of a student. In this regard, peers have more of an impact than teachers do. (Có nhiều yếu tố ảnh hưởng đến thành tích học tập và sự phát triển xảm xúc của học sinh. Ở mặt này, bạn bè đồng trang lứa có nhiều ảnh hưởng hơn so với thầy cô giáo)

    To what extent do you agree or disagree with this opinion? (Bạn đồng ý hay phản đối với ý kiến trên ở mức nào) -> đây chính là dấu hiệu nhận biết dạng thức của bài và yêu cầu chủ đạo xuyên suốt của toàn bài

    Chiến lược làm bài

    Bước 1. Thiết lập dàn bài

    Bước 2. Viết bài luận hoàn chỉnh dựa trên dàn bài

    A. Mở bài

    B. Viết thân bài

    C. Viết kết luận​

    Model essay

    Vui lòng gửi mọi phản hồi tại đây .
     
  2. nuhoangvantue Nữ Hoàng Vạn Tuế

    Bài viết:
    169
    Bước 1. Thiết lập dàn bài

    Đầu tiên, hãy xác định chủ đề được đưa ra và ghi lại ý kiến đồng tình hoặc phản đối của mình.

    Tiếp theo, hãy đưa ra hai luận điểm hỗ trợ cho ý kiến của mình, đồng thời giải thích và lấy một ví dụ cụ thể cho mỗi luận điểm.

    Dàn bài:

    Ý kiến cá nhân: Agree

    Luận điểm 1: academic success: Motivated by competing with classmates

    Giải thích: have a desire to outperform peers

    Ví dụ: Survey: Peers motivated them to study more

    Luận điểm 2: Emotional development: Grow through relationships

    Giải thích: classmates provide new ideas, beliefs, experiences

    Ví dụ: study: Adolescents control tempers and cooperate by interacting
     
  3. nuhoangvantue Nữ Hoàng Vạn Tuế

    Bài viết:
    169
    Bước 2. Viết bài luận hoàn chỉnh dựa trên dàn bài

    Khi viết bài luận đối với dạng bài Agree/ Disagree, trước tiên ở phần mở bài, các sĩ tử cần đưa ra được chủ đề và ý kiến cá nhân của mình. Sau đó, ở phần thân bài, bạn cần nêu được hai luận điểm cùng với những giải thích và dẫn chứng cụ thể, mỗi luận điểm viết thành một đoạn thân bài. Cuối cùng, ở phần kết bài, bạn tóm lược lại nội dung đã bàn luận ở phần thân bài và nhấn mạnh lại ý kiến cá nhân của mình một lần nữa.

    A. Viết mở bài:

    Bấm để xem
    Đóng lại
    Mở bài của bài luận này là phần để bạn giới thiệu chủ đề và làm sáng rõ lập trường của mình, gồm 3 phần chính là dẫn nhập, ý kiến cá nhân và câu đặc trưng của dạng bài. Bạn có thể sử dụng nội dung câu hỏi để làm phần mở bài. Tuy nhiên không nên viết lại y nguyên mà nên diễn giải lại nội dung theo cách khác (paraphrase).

    Introduction:

    • Dẫn nhập: It is a common belief that + quan điểm trái ngược với phần đề tài
    • Ý kiến cá nhân: However, I firmly believe that + quan điểm rõ ràng của bản thân + lý do 1, 2 liên quan

    OUTLINER: And this essay will address the reasons for my views as follow.

    Đoạn mở bài:

    It is a common belief that students'academic performances and emotional development are heavily affected by their teachers rather than their fellow classmates. However, I firmly believe that their peers leave deeper impact upon these regards as they will feel motivated by competing with their friends and they will grow through establishing relationships. And this essay will discuss the reasons for my view as follow.

    B. Viết thân bài

    Thân bài 1 (BODY 1)


    Bấm để xem
    Đóng lại
    Luận điểm 1: Academic successs: Motivated by competing with classmates

    • Giải thích: Have the desire to outperform peers
    • Ví dụ: Survey: Peers motivated them to study more

    Luận điểm 2: To begin with, a great deal of advocates are inclined towards the fact that + luận điểm 1

    • Giải thích :(giải thích thêm về luận điểm 1) this is because S + have the propensity for + V-ING
    • Ví dụ: According to a recent survey, + ví dụ

    Đoạn thân bài 1

    To begin with, a great deal of advocates are inclined towards the fact that students are encouraged by competing with their fellow classmates. Undergraduates have the. This is because propensity for attempting to outperform their friends through the acts of demonstrating wider range of knowledge and acquiring higher scores.

    Competition is extremely fierce in the classroom, where students study the same level of materials in the same place. According to a recent survey, students stated that their peers motivated them to study better than their teachers. Thus, classroom's competition plays such indispensable role in monitoring individuals' development progress. This research offers solid evidence that classmates leave deeper impacts upon their academic achievement.

    Thân bài 2 (BODY 2)

    Bấm để xem
    Đóng lại
    Luận điểm 2: Motional development: Grow through relationships

    • Giải thích: Classmates provide new ideas, beliefs and experiences
    • Ví dụ: Study: Adolescents control tempers and cooperate by interacting

    Luận điểm 2: On top of that + luận điểm 2

    • Giải thích: Giải thích thêm về luận điểm 2
    • Ví dụ: For example/ from my perspectives, + ví dụ

    Đoạn thân bài 2

    On top of that, students' emotional development will be enhanced through the acts of establishing relationships among peers. This is because a huge proportion of time is spent at school more than at home, students have a lot of opportunities to interact with their classmates, which helps them to grow emotionally by providing new ideas, beliefs and experiences. This means that it might upgrade the ability to control their feelings and get along with their fellow others.

    A clear illustration for this can be depicted through the fact that adolescents are likely to control their tempers and cooperate with others through interacting with their friends at school, which plays an indispensable role in the students' emotional development.

    C. Viết kết luận

    Bấm để xem
    Đóng lại
    • Tóm tắt: Tóm lược ngắn gọn nội dung luận điểm 1, 2 đã nêu trong đoạn thân bài 1 và 2
    • Lời kết: Nhắc lại một lần nữa ý kiến của mình để kết thúc bài luận một cách rõ ràng.

    CONCLUSION

    • Tóm tắt: In conclusion/ to sum up + luận điểm 1, 2
    • Lời kết: For these reasons, + it is clear that + ý kiến cá nhân

    Đoạn kết bài:

    In conclusion, undergraduates are motivated by competing with classmates and growing through relationships. For these reasons, it is clear that students' academic achievement and emotional growth are influenced by their classmates better than the teachers.
     
  4. nuhoangvantue Nữ Hoàng Vạn Tuế

    Bài viết:
    169
    Model essay

    Bấm để xem
    Đóng lại
    People have a stronger liking for bad news, such as crimes and wars, than good news. Therefore, many people believe that more bad news should be broadcasted.

    What is your opinion?

    It is a common belief that society has the propensity for reading good news than bad news, such as crimes and wars. Hence, many people believe that good news should be given more priority than bad one. However, I firmly believe that bad news plays a more integral role in the citizens' life than good one does because bad news would keep people from ignoring over the latest current affair. And this essay will address the reasons for my views as followed.

    To begin with, a great deal of advocates are inclined towards the fact that the desire to be aware of where danger lurks is the ancient human instinct, which is the main reason why bad news is generally favoured over good one. Sensational news is of paramount importance to raise people's awareness of on-going social matters. It is the media's responsibility to reflect the truth and the potential social dangers, and to help people keep pace with the most recent affair, diseases and criminal activities. This stands a bigger chance of protecting themselves against potential incidents.

    On top of that, bad news is usually given priority as it attracts a large number of viewers. As more people watch bad news, the general viewing figure increase and the few of the media can benefit from. In the line of this, news reporters, journalists and correspondents who compose such news will certainly earn some handsome living, also do the advertisement providers benefit a lot from sensational news. From my perspectives, the newspaper editors have the likeability to choose bad news or politics-related one to be one of the headlines since newpapers are to inform their readers about these topics.

    In conclusion, people are likely to read bad news as it raises their awareness and it is given more priority since it earns the news composers a handsome living. For these reasons, it is clear that more bad news should be broadcasted.
     
Trả lời qua Facebook
Đang tải...